A&F Marketing - Consumer Psychology
News
Feb 05, 2018
New article published: Machiels, C.J.A. (2018). Bittersweet Findings: Round Cups Fail to Induce Sweeter Taste. Beverages, 4(1) 12.
Jan 15, 2018
Oct 19, 2017: Prof. Orth presents " Visiting in Mind First and in Body Later? The Workings and Consequences of Virtual Tours" (co-authored with Nathalie Spielman), Culinary and Wine Tourism Conference 2017, Krems, Austria.
Jan 15, 2018
Nadine Yarar successfully defends her dissertation and receives a doctoral degree, Nov 8, 2017.
Dec 08, 2017
Gesa Gerstenberg and Julia Dietrich each received a „Marketing-Club Schleswig-Holstein Scholarship“ for the year 2018, December 6, 2017
Oct 18, 2017
Machiels, C.J.A. (2017): Vortrag zum Thema: „Ist der Wissenschaft noch zu trauen? Erkenntnisse aus der Replizierbarkeitskrise der Psychologie“ im Rahmen der Veranstaltungsreihe „Marketingimpulse“, Marketing-Club Schleswig-Holstein, CAU Kiel, Oct 10, 2017.
Haberstroh, K. (2015): Vortrag zum Thema „Moralische Entkopplung: Ein Erklärungsansatz zum (un)verantwortlichen Handeln von Konsumenten“ auf der 65. Hochschultagung der Agrar- und Ernährungs-wissenschaftlichen Fakultät der CAU zu Kiel am 05.02.2015.